Odżywka BCCA najskuteczniejsza ochrona przed katabolizmem


Uncategorized / środa, Kwiecień 11th, 2018

Od dawna uważa się, że sam trening i odpowiednie odżywianie nie przynosi spektakularnych wyników. Stąd też producenci odżywek i środków dla osób czynnie uprawiających sporty siłowe, ale nie tylko, co trochę wprowadzają odzywki, których zadaniem jest właściwe spotęgowanie efektów i szybsza regeneracja.

Jak wzmocnić efekty treningu? Składniki, które wypada dołączyć do diety

Na masę przeważnie stosuje się kreatynę i środki białkowe. Ale do nich można dołożyć aminokwasy, takie jak tauryna, L-arginina albo aminokwasy bcaa.

Czemu one służą i jak je stosować?

Tauryna
Jedną z głównych właściwości tauryny, często łączonej z kreatyną, jest wsparcie w regeneracji mięśni. Tauryna, jako aminokwas niebiałkowy, nie buduje białek mięśni. Organizuje jednak metabolizm tłuszczów, reguluje ciśnienie, wspomaga pracę serca, zapobiega rozwojowi cukrzycy i nieprawidłowości wątroby a także wyostrza wzrok. Dla sportowców jednak liczy się najbardziej jej umiejętność hamowania katabolizmu w mięśniach i zwiększenie anabolizmu. Dzięki temu prościej budować masę mięśniową i regenerować organizm po treningu. Zwykle tauryna dostępna jest pod postacią kapsułek, ale również jako dodatek do kreatyny albo środków z witaminami. Wskazana dla osób ćwiczących w miarę ciężko,więcej niż 3 razy w tygodniu. Odżywka BCCA .

Odżywka BCCA

Aminokwasy białkowe
To, jakie białko da efekty zależy od organizmu, sposobu życia i stylu bycia a także treningu i diety. Białko przy budowie masy mięśniowej jest niezbędne. Zwykle wybór dotyczy białka serwatkowego i BCAA. Pierwsze zawiera wszystkie pożądane aminokwasy wzmagające wywoływanie efektów anabolicznych w organizmie po ćwiczeniach. Jest lekkostrawne i o różnych smakach, co ułatwia przyjmowanie preparatu. Niestety dla trenujących z nietolerancja laktozy jest nie polecane.

Następnym suplementem są BCAA. Te aminokwasy białkowe zbudowane są z trzech podstawowych aminokwasów – leucyny, waliny i izoleucyny. Dzięki temu |spowalniają|minimalizują|ograniczają|hamują} rozpad mięśni po wysiłku, ale również wspomagają zniwelować naddatek tkanki tłuszczowej. Hamują też zmęczenie i obniżają odczucia bólu. Dlatego tak popularne ich zastosowanie w sportach siłowych i wyczynowych. BCAA należy przyjmować przed i po treningu.

Które aminokwasy białkowe wybrać?

Opisane suplementy są dobrej jakości i uzupełniają białko w organizmie. BCAA dodatkowo chroni mięśnie przed urazami mikro, osłania przed wysiłkiem by w efekcie spowalniać ich katabolizm.

A co z L-argininą?

L-arginina jest aminokwasem który możemy uzupełniać w naturalny sposób spożywając produkty nabiałowe, mleko, mięso i produkty pochodzenia roślinnego. Z czasem jednak nasz organizm zmniejsza produkcje tego związku, a suplementacja L-argininą jest wskazana z kilku przyczyn. Chociażby dla wzrostu masy mięśniowej, w wielu aktywnościach, dla bardziej albo mniej zaawansowanych. L-arginina podwyższa skuteczność odnowy potreningowej, pobudza czynność nerek, przyspiesza gojenie się ran, czy też opóźnia proces starzenia i ma znaczenie w detoksykacji organizmu. Dla kulturystów jednak największą zaletą jest jej udział w wytwarzaniu nowych komórek mięśniPodsumowując wszystkie te aminokwasy białkowe okazują się potrzebne. Decydując się na wytężoną pracę treningową i budowę masy mięśniowej należy urozmaicić dietę ww. składnikami.

Jak brać BCAA i dlaczego warto to robić?

Obecnie trudno jest spotkać osoby, intensywnie trenujące, dla których dieta i plan treningowy są zadowalające. Przeważnie sięgają one po suplementy, których zadaniem jest nie tylko wspomaganie budowy masy mięśniowej, redukcja lecz i dostarczenie koniecznych substancji, dzięki którym organizm szybciej się odnowi i będzie miał odpowiednia ilość energii na kolejny trening. Jednym z popularnych suplementów diety jest BCAA. To właśnie aminokwasy rozgałęzione bcaa chronią mięśnie przed ich rozpadem, wspomagają ich budowę i baczą nad właściwym przebiegiem energetycznym organizmu.

Dla kogo mogą być i po co przyjmować BCAA?

Zadaniem BCAA jest przynoszenie trzech z ośmiu aminokwasów rozgałęzionych (leucyny, waliny i izoleucyny) do konkretnej komórki mięśniowej. Są odpowiedzialne za syntezę białek oraz procesy odbudowujące powstałych uszkodzeń mikro, powstałych podczas treningu. Aminokwasy te organizują wydzielanie hormonów anabolicznych. Szkoda, że nasz organizm nie jest w stanie tych aminokwasów wydzielić sam. Z zewnątrz dostarczamy je wraz z mięsem, artykułami mlecznymi i specjalnie zestawionymi suplementami. Najlepsze odżywki bcaa zawierają przeważnie niezbędne w procesie treningowym witaminy.

Dla kogo?

Aminokwasy BCAA przeznaczone są dla trenujących, które systematycznie uprawiają wiele sportów. Najczęściej siłowych, sylwetkowych ale i crossfit, gimnastykę, lekkoatletykę, sporty zespołowe. Dla wielbicieli siłowni i sportów sylwetkowych BCAA trzeba przyjmować podczas, lub wkrótce po treningu. Zakłada się, że dawkowanie bcaa w ciągu doby nie może przewyższać 20 g (10g BCAA na dobę to optymalna dawka, by zadziałała w organizmie). W wielu popularnych artykułach spożywczych dostępnych na rynku na 1 g odżywki przypada odrobinę ponad 0,8g właściwych aminokwasów bcaa Spożywanie dodatkowych porcji aminokwasów ma znaczenie zwłaszcza przy redukcji tkanki tłuszczowej. W okresie pracy nad mięśniami odżywka BCAA będzie dobrym rozwiązaniem należy zażywać ją zaraz po przebudzeniu, następnie przed treningiem siłowym i w trakcie ćwiczeń. Jeśli natomiast trenujemy rano, dawkę należy przyjąć po obudzeniu, a przed treningiem sięgamy po wysokobiałkowa odżywkę. Działanie BCAA jest największe, jeśli stosujemy białko w okresie okołotreningowym. Wtedy gwarantuje nam to obniżenie katabolizmu, syntezę białek mięśniowych i wzrost odnowy połączone z pozytywnym samopoczuciem ogólnym. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Czy warto stosować bcaa?

Testy dowodzą, że odżywki bcaa pozytywnie wpływają na organizm ćwiczącego. Przyjmowane z umiarem i zachowaniem norm pozwalają budować masę mięśniową, lecz i wspomagają redukcję. Oczywiście amatorskie uprawianie wspomnianych wyżej dyscyplin sportu, nie wymaga suplementów bcaa – dostarczamy je bowiem w jedzeniu, tym bardziej, że aminokwasy w takiej postaci to spory koszt. Suplementacja z wykorzystaniem bcaa ma wiele zalet. Przy odpowiednim stosowaniu nie stwierdzono żadnych negatywnych skutków. Zatem gdy chcemy osiągać efekty i pracować nad własnym ciałem, oprócz pozostałych odżywek białkowych, kreatyny i substancji wspomagających przyrost masy mięśniowej warto sięgnąć i po aminokwasy rozgałęzione bcaa dzięki którym plan będzie bliższy, a organizm będzie miał zagwarantowane wszystkie składniki konieczne w trakcie cyklu, odnowy i poprawnego funkcjonowania.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan s Rage jest to przedtreningówka stworzona w ścisłej współpracy z kulturystami a także i specjalistami od żywienia. To formuła, która pozwoli Ci trenować intensywniej i wydajniej . Dzięki temu zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda dziewczyna, jednak co najważniejsze będą dowodem Twojej pracy nad sobą oraz pokonywania następnych barier organizmu!

Najsilniejsza przedtreningówka >> ZOBACZ