Odżywki na masę mięśniową a wysoka skuteczność suplementacji


Uncategorized / wtorek, 10 kwietnia, 2018

Każdy trening siłowy to obciążenie dla organizmu. Im mocniejsze natężenie treningu, tym więcej składników warto uzupełniać. Szczególnie, gdy zależy nam na osiągnięciu znacznych efektów.

Czy należy przyjmować odżywki na masę?

Aby nasz ustrój mógł dać radę narzucanym mu zadaniom należy prawidłowo zaplanować sam trening, ale i dietę, czy suplementację, bez której trudno będzie osiągnąć cel. Na rynku w sprzedaży jest coraz więcej odżywek, których producenci zapewniają o ich „super działaniu”. Na co zwrócić uwagę w trakcie planowania i jakie suplementy na masę trzeba kupować, a które bywają niepotrzebne?

Odżywki na masę mięśniową

Wszystko to zależy od zamiaru, samego organizmu, zaawansowania i terminu, w jakim planujemy tworzenie masy, albo redukcję.Stali bywalcy siłowni, którzy rozpisują efektywny trening zdecydowanie powinni zaopatrzyć się w odżywki na masę mięśniową, ale również białko, gainery czy specyfiki witaminowe. Najczęściej stosowane są odzywki białkowe, które dostarczają konieczny budulec mięśni, ale także aminokwasy BCAA. Przygotowywane w formie płynnego szejka lepiej się rozprowadzają i początkują powysiłkową regeneracje organizmu.

Oczywiście konieczne są i aminokwasy – jako BCAA przynoszą mnóstwo energii mięśniom wytężanym podczas treningu i działają anty katabolicznie. Wciąż popularna przy budowaniu masy, czy zwiększeniu siły jest kreatyna. Zwykły monohydrat, jeden z najtańszych jej rodzajów, daje możliwość całkiem szybko uzyskać efekty. Co warte uwagi kreatyna przyjmowana bywa coraz częściej przy redukcji i skutecznie pozwala pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Ważne są także węglowodany uzupełniające, choćby w formie carbo, niewielkie zapasy glikogenu.
Oczywiście środki wspomagające muszą być odpowiednio dobierane, ale także stosowane przez ćwiczącego. Przed ćwiczeniami zaleca się zażywanie aminokwasów rozgałęzionych BCAA, po a nawet w trakcie ćwiczeń warto sięgać po węglowodany, kreatynę. Na zakończenie wspomagamy ciało stosując białko na masę.Oczywiście z czasem można rozbudować suplementację o inne odzywki wspomagające efekty, czy tez regenerację.

Odżywianie

Sama suplementacja to zbyt mało, żeby uzyskać planowaną masę w sezonie. Należy pamiętać, by dostarczać każdego dnia, o w miarę tych samych godzinach tyle kalorii, żeby nadmiar wykorzystana była do budowania masy. Pierwszy posiłek należy jadać do maksymalnie godziny od przebudzenia, następne co ok. 3 godziny. W sumie 5-6 dawek dziennie. Należy jeść więcej, niż jest w stanie wykorzystać dziennie organizm. Nadmiar tkanki tłuszczowej można minimalizować podczas np. treningów cardio. Podstawą posiłków jest białko. Znajdziemy je w soi, ale i orzechach, których współcześnie mamy mnóstwo (nerkowca, arachidowe, brazylijskie, migdały czy włoskie).

Trening

Właściwy plan treningowy pozwala na osiąganie szybszych efektów. Żeby struktury mięśniowe ulegały rozbudowie warto rozważyć pracę w wolnymi ciężarami. Wówczas w pracę angażujemy więcej partii mięśniowych, co mobilizuje do rozwoju. Proponowany jest także trening z wykorzystaniem zestawów wielostanowych, podczas którego aż 70% mięśni szkieletowych jest w ruchu (idealnyjest tu martwy ciąg na przykład).

Regeneracja

Bardzo istotna, a często zapominana przez amatorów sportów siłowych. Wzrost mięśni ma miejsce w trakcie regeneracji. Zdecydowanie ważny jest sen. Można pomyśleć o środkach wspomagających podnoszenie poziomu testosteronu. Odnowa i budowa masy mięśniowej będzie efektywniejsza.

Reasumując sama suplementacja nie daje spektakularnych efektów naszej pracy. Trzeba zaplanować drobiazgowy plan treningowy, właściwą dietę, fazę regeneracji i suplementację, która w zależności od osoby może być różna, choć podstawą jest białko na masę, kreatyna i substancje witaminowe. Stosowane zgodnie z zaleceniami pozwolą uzyskać cel szybciej i bardziej efektownie, niż bez tych suplementów.

Dlaczego warto łączyć trening z odżywkami na masę mięśniową?

5 ważnych powodów

Od dawna mówi się, że tylko treningiem gorzej uzyskać wymarzoną sylwetkę. Głównie, jeśli chodzi o sporty siłowe, odpowiednio dobrana suplementacja przyspiesza efekty treningu i diety. Dobra odżywka na masę gwarantuje także wytrzymałość i siłę i co ważne – w odróżnieniu od nielegalnych sterydów anabolicznych, jest akceptowalna nawet wśród profesjonalnych sportowców. Przebadane i przetestowane przez wiodące laboratoria nie powodują w większości przypadków działań niepożądanych. poprawnie dobrane i zażywane zgodnie z zaleceniami pozwalają nie tylko przybrać masy mięśniowej, ale ułatwiają kształtowanie sylwetki.

Podstawowym budulcem masy mięśniowej są białka (proteiny). To, na jak wysokim poziomie utrzymywane jest w ustroju białko powoduje szybszy lub słabszy przyrost mięśni. Z analiz można wnioskować, że białko serwatkowe jest przyswajane najlepiej. Odzywki na bazie soi dodatkowo obniżają stan cholesterolu a białka sera, w związku z tym, że uwalniają się wolniej – działają dłużej.Po zaplanowaniu treningu, diety i efektu, jaki chcemy uzyskać przychodzi czas na zakup suplementów, których głównym zadaniem ma być wspomaganie zwiększania masy mięśniowej. To nie wyłączna zaleta odżywek. Potwierdzono, że suplementy na masę mięśniową dodatkowo uzupełnione minerałami i witaminami prowadzą do poprawy kondycji i wydolności przy maksymalnej częstotliwości treningów. Zapewniają również wszystkie substancje, które nie są możliwe do uzupełnienia w posiłkach. Do najczęściej stosowanych przez trenujących na siłowni sportowców odżywek można zdecydowanie zaliczyć odżywki białkowe, kofeinę, karnitynę, kreatynę i HMB. Nie bez przyczyny.

1. Praktycznie wszystkie dostępne na rynku odzywki dla sportowców są przebadane laboratoryjnie, a ich działanie w pełni znane i bezpieczne (o ile stosuje się zalecenia producenta).

2. Dobre odżywki na masę mięśniową wspomagagają przyrost mięśni i całościowej wydolności organizmu

3. Odżywki na masę mięśniową pozwalają szybciej się regenerować czy nawet spalać nadmiar tkanki tłuszczowej

4. W trakcie treningu i budowie masy wskazane jest konsumowanie większej ilości kalorii, co poprzez wyłącznie dietę jest trudne. Tu z pomocą przychodzą rozmaite gainery, których skład to totalna bomba kaloryczna.

5. Suplementy stosowane z rozsądkiem nie wywołują efektów ubocznych.

Odżywki na masę mięśniową

Oczywiście doszukać się można i wad suplementacji, jednak zalety przeważają minusy, które są efektem przedawkowania albo tez nieprawidłowego spożywania określonych odżywek. Większość trenujących na siłowni buduje masę z kreatyną. Ta odzywka nie tylko przyspiesza przyrost mięśni, ale zmniejsza ich zakwaszenie a także rozpad białek po wytężonym wysiłku fizycznym. Spalanie tkanki tłuszczowej to zasługa CLA – masa mięśniowa nie ulega zmniejszeniu, a nadmierna tkanka tłuszczowa jest zredukowana. Oczywiście CLA można wyszukać w produktach spożywczych, np. tłustym mleku, mięsie, serach. Batony białkowe oprócz dostarczenia organizmowi białka – budulca, dostarczają innych substancji wpływających np. na zwiększenie odporności.

Obecnie odżywki białkowe zyskują na jakości.Od lat udowodnione jest właściwe działanie takich odżywek, bez których zbudowanie pożądanych efektów i idealnej sylwetki było by trudne, choć nie nierealne.

Titanodrol najsilniejszy środek na przyrost mięśni

Titanodrol to tabletki na przyrost masy mięśniowej, który polecają fanatycy siłowni zwiększający wytrzymałość. To bez znaczenia czy dopiero zaczynasz trenować czy jesteś już doświadczonym siłaczem, który zażywał dużo odżywek i suplementów. Titanodrol jest najlepszy dla wszystkich osób pracujących nad swoją rzeźbą. Rankingi nie kłamią, sprawdz sam!

Odżywki na masę mięśniową >> ZOBACZ