Szybki przyrost masy mięśniowej to cel nie jednego mężczyzny


Uncategorized / czwartek, Kwiecień 12th, 2018

Spektakularny przyrost masy mięśniowej to cel wielu wielbicieli sportów siłowych. Oprócz planu treningowego, zbilansowanej diety i samodyscypliny pomocne mogą być odżywki. Warto jednak wiedzieć, że budowanie zdrowej masy mięśniowej zawsze wymaga czasu.

Wszelkie suplementy można podzielić na mniej i bardziej przydatne, w zależności od intensywności treningu i celu, jaki chcemy uzyskać. Beztłuszczowa masa mięśniowa zbudowana będzie szybciej z użyciem podstawowych suplementów przeznaczonych dla trenujących na siłowni, więc kreatyny, aminokwasów bcaa, węglowodanów, gainerów, ale i argininy, tauryny i aakg.

W skrócie warto przybliżyć zasady ich działania

Kreatyna jest chyba najbardziej rozchwytywanym suplementem dla sportowców. Podstawowym celem osób trenujących na siłowni i zażywających kreatynę jest budowanie masy mięśniowej. W sprzedazy jest mnóstwo rodzajów kreatyny, choć chwałą cieszy się od lat monohydrat i jabłczan kreatyny. Jak działa? Przede wszystkim zwiększa masę, siłę i wytrzymałość mięśni. Przyczynia się tez do zatrzymania wody w organizmie. Kreatyna nie działa tak samo na wszystkich. Trzeba poznać własny organizm żeby zdecydować, którą wybrać i z którymi pozostałymi odzywkami ją połączyć, żeby uzyskać przewidywany cel bez skutków ubocznych.Szybki przyrost masy mięśniowej.

Szybki przyrost masy mięśniowej

Aminokwasy bcaa to podstawa suplementacji w niemal każdej dyscyplinie sportu. Nie tylko mają wpływ na budowę masy mięśniowej, ale dodatkowo podnosi wytrzymałość i wydolność, ogranicza zmęczenie. W chwilach braku energii trzy główne aminokwasy zawarte w bcaa wymuszą powrót chęci do dalszego działania.

Węglowodany to podstawa diety sportowca. Oczywiście mnóstwo artykułów spożywczych jest bogatych w węglowodany ( np. warzywa, owoce, produkty zbożowe czy sery). Ale jednak skumulowane w odzywkach dostarczone będą tam, gdzie niezbędne, w wymierzonych dawkach idealnych do planu treningowego i organizmu.

Gainery uzupełniają kalorie w diecie opierającej się na budowie masy mięśniowej. Wtedy organizmowi należy dostarczyć więcej kalorii, aniżeli jest w stanie spożytkować, a to bywa mało realne, głównie przy wytężonym wysiłku fizycznym albo szybkiej przemianie materii. Pełnowartościowe gainery uzupełniają każde braki w ciągu kilku chwil.

Arginina nie do końca jest brana pod uwagę przez mało profesjonalnych sportowców. Ale ten aminokwas powoduje wytworzenie tlenku azotu odpowiedzialnego za poszerzanie naczyń krwionośnych, więc i ułatwienie transportu produktów odżywczych do choćby mięśni. Do zwiększenia masy mięśniowej niezbędny jest hormon wzrostu, który arginina podnosi. Łącznie z witaminami C i E czy beta-karotenem mają działanie przeciwutleniające. Zaletą jej jest wsparcie przy odtruwaniu organizmu, np. po sterydach albo ze zbyt dużej ilości białka.

Tauryna podwyższa budowę masy mięśniowej i ułatwia osiągnąć {idealną|wymarzoną sylwetkę. Znajduje się w wielu produktach spożywczych i właściwie nie ma konieczności jej dostarczania w dodatkowych suplementach. Jest w grochu, rybach, mięsie, serwatce czy ostrygach, energetykach. Oprócz tego tauryna wspomaga przemianę materii i poprawia wydolność organizmu. Badania dowodzą, że ma znaczenie na stan poszczególnych narządów, np. wątroby.

AAKG jest połączeniem soli kwasu glutarowego i argininy. Największa zaletą preparatu aakg jest wpływ na przyrost mięśni i regeneracja większe niż w sytuacji osobnej argininy. Wynika to z połączenia alfa ketoglukaranu odpowiedzialnego za produkowanie energii z węglowodanów, białek i tłuszczów – budulca naszego organizmu. Więc aakg to środek dla osób chcących spektakularnie rozbudować muskulaturę.

Jak można zauważyć dostępność wielu środków, mniej lub bardziej naturalnych umożliwia właściwe dobranie suplementacji do etapu treningowego i diety po to, aby uzyskać zamierzone cele szybciej i na dłużej. Oczywiście wymagane do tego są wytrwałość i cierpliwość, które się opłacą. Z biegiem czasu sylwetka będzie wyglądała jak z tygodników kulturystycznych. Warte poświęcenia.

Odżywka ma masę którą wybrać i na co zwrócić uwagę?

Kierunkiem osób trenujących na siłowni najczęściej jest uzyskanie określanych wyników – takiej masy mięśniowej, żeby zyskać nie wyłącznie siłę, ale i odpowiedni wygląd. Decydując się na trening masowy trzeba prawidłowo się przygotować. Po pierwsze rozpisujemy zbilansowaną dietę, plan treningów i dobieramy suplementację.

Jakie odżywki są nam wtedy konieczne?

Podstawowa zasada rozsądnego cyklu na masę to tak zbilansowana dieta, by w 100% organizm wykorzystał możliwości suplementów, które zamierzamy przyjmować. Musi opierać się na spożywaniu większej ilości kalorii, niż dotychczas, żeby ustrój właściwie zmotywowany produkował większą masę mięśniową. Właściwie zbilansowane posiłki to podstawa, a suplementy to jedynie uzupełnienie w procesie kształtowania sylwetki.
Konieczne suplementy

Wyjątkowo spektakularne efekty można uzyskać stosując całkiem tanie suplementy na masę. Oczywiście nie obędzie się bez kreatyny. Przetestowana i nazwana za legalny anabolik kreatyna wzmaga budowania tkanki mięśniowej. Wstępnie nie ma po co przepłacać – wystarczy najtańszy monohydrat kreatyny, albo jabłczan. Odżywka białkowa to następny suplement którego misją jest budowa mięśni. Tzw. białko na masę nie łatwo jest dostarczyć do organizmu w powszechnych produktach spożywczych. Im wyższa masa ćwiczącego, tym więcej białka trzeba w cyklu nastręczyć organizmowi.

Warto więc zdecydować się na wysokiej jakości białko na masę. Jeżeli nie mamy wiedzy w temacie trzeba poświęcić odrobinę czasu na przejrzenie specjalistycznych for tematycznych, albo stron o tematyce kulturystycznej i sugerować się składem i komentarzami użytkowników, bardziej obytych. Oczywiście inne białko na masę, a inne dla minimalizowania tkanki tłuszczowej. W białkach bowiem skumulowane są inne substancje, których celem jest chociażby przeciwdziałanie podjadaniu (kazeina – o najdłuższym momencie wchłaniania), lub dla redukcji izobaty, czy też hydroizolaty. Do niedawna suplementy białkowe bazowały na serwatce. Teraz osoby mające problem z przyswajaniem znajdą suplementy roślinne, jajeczne, wołowe a nawet mleczne.

Przy cyklu na masę obligatoryjne wydają się być również odżywki węglowodanowo-białkowe. Tzw. gainer na masę to nic innego, jak jedzenie w proszku. Zawiera większą w odniesieniu do białka liczbę węgli, więc podwyższa kaloryczność produktu. Jest zalecany na przykład dla sportowców z szybkim trawieniem, gdzie dostarczenie w ciągu doby organizmowi tysięcy kalorii może być nierealne. Gainery efektownie „zapychają” trenującego i dostarczają znacznej ilości kalorii w jednym gryzie. Szybki przyrost masy mięśniowej.

Szybki przyrost masy mięśniowej

Jak wybrać gainer na masę?

Warto zerkać na skład. Najbardziej skuteczne są te, zawierające białko serwatkowe lub jajeczne i węglowodany złożone (na przykład w postaci płatków owsianych) i proste, skrobiowe. Na myśl ćwiczącego przychodzi na pewno odzywka witaminowo-mineralna. Oczywiście jest zalecana, ale nie obligatoryjnie. Dieta sportowca dostarcza zbyt mało witamin i mikroelementów, których nie dostarczymy nawet w warzywach i owocach (zbyt przetwarzanych na potrzeby handlu).

Ostatecznie nasz wybór w dobieraniu cyklu na masę musi paść na kreatynę, białko i gainery. Te suplementy na masę spowodują, że w szybszym tempie i efektowniej zbudujemy masę mięśniową na miarę naszych oczekiwań, bez straty ich jakości i zdrowia.

Szybki przyrost masy mięśniowej >> ZOBACZ